Návody
Nastavení zapalování
Sundáme hlavu válce. otáčme klikovou hřídelí tak dlouho, neř píst dosáhne horní úvrati (píst je vysunutý co nejvíce ve předu.) V této poloze nastavíme vzdálenost kontaktu na 0,4 mm po povolení šroubku. Po nastevení odtrhu upevňovací šroubek utáhneme. Mezi kontakty kladívka vložíme proužek cigaretového papírku a pomalu otáčíme klikovou hřídelí proti směru otáčení motoru až papírek přechází mezi kontakty volně. je to ve chvíli, když kontakty povolí papír tah, že ho můžeme vytáhnout. v tom okamžiku má být píst 1,2-1,5 mm před horní úvratí. Když předstih neni zprávný, povolíme příchytka magneta a pootočíme celím magnetem. Potom celý postupnastavení opakujeme. Po zprávném nastavení nesmíme zapomenou dotáhnou příchytky. Po dotažení šroubků předstih i odtrh zkontrolujeme.
Půlení motoru
Jako první vymontujte zapalování a to provedete tak že vyšroubujete 2 šroubky s jistícími pacičkami. Pak zapalování vytáhněte (kdyby to nešlo tak zasuňte šroubovák mezi zapalování a rotor a zapáčte). Pak vyndejte vačku (to šišaté co zvedá kladívko) tak že jen vyšroubujete ten šroubek uprostřed vačky a pak ji nějak vyndáte (hlavně po ní nebouchejte kladivem). Pak do díry po vačce našroubujte šroubek m 8 asi 8 cm dlouhý a pak za zašroubujte (nezapomeňte ho držet) do té doby než rotor vyskočí ven (pak rotor zabalte do hadry nebo ho dejte na místo kde nejsou žádné kovové částečky. Pak vyndejte malý váleček který jistí rotor ten se nachází na hřídeli kde byl rotor, váleček pak dejte na místo kde ho znovu naleznete (nejlépe ho přiložte k rotoru). Pak motor dejte do svěráku kde ho budete půlit (motor dejte tak aby levý kryt u lamel byl nahoru). Pak demontujte hlavu a válec tak že odšroubujete 4 matky na hlavě trubkovým klíčem 10. Pak hlavu vysuňte a po ní i válec. Pak přichází na řadu levý kryt u spojky ten demontujete tak že vyšroubujete 6 šroubů na šroubovák a 7-mí je na klíč 13 nebo 10. Až mále kryt demontovaný tak vyndejte 5 segrovek, které jistí 5 pružin a vyndáte je tak že je jen vytlačíte tenkým šroubovákem ale POZOR něčím je jistěte (např. dejte na ně kousek hadry) aby vám nevystřelily ven (pak by se špatně hledali). Až vyndáte všech 5 segrovek a pružin vyndejte lamely a řetěz kolem nich. Pak vymontujte primární kolečko tak že ho váš pomocník chytí do hasáku a pak klíčem vyšroubujte matku která ho jistí. Pak stahovákem primární kolečko stáhněte. Pak ve spojkovém koši je matka která je zajištěná plíškem, ten pomocí tenkého šroubováku odklopíte od matky na kterou pak nasunete trubkový klíč 14-ku a povolíte (ale musíte spojkový koš držet hasákem nebo byste ho nepovolili nikdy). Až ji vyšroubujete tak vyndejte spojkový koš. Pak vyšroubujte další všechny šroubky co uvidíte (na řadícím automatu jen na levé straně) , je jich celkem 12. Až máte vyšroubovaných všech 12 šroubků tak použijte vytlačovák na kliku kterým motor rozpůlíte. Po rozpůlení motoru proveďte potřebné opravy, výměny ložisek atd….
Seštelování volnoběhu
1) Než začneme volnoběhh štelovat musíme mít motor vypnutý.
2) Dáme plyn na plno, aby šoupátko bylo úplně nahoře.
3) Šroubek na volnoběh ten uprostřed dotáhnite úlně na doraz, a pak ho asi o (ne vždy) 3 apůl otáček povoíme.
pokud by motor po nastartování pořád zdechal tak ten šroub cca o půl otáčky dotáhneme dokud nebude držet, anebo když budou moc vysoký tak šroubek povolíme. volnoběh se nastavuje za teplého motoru
Elektroinstalace
časem dodám muj plán tyristorového zapojení bez světel.Lakování
Já osobně nijak super své stroje nelakuji pač na to nemam pořádné vybavení.Ale stačí vzít kus pionýra,který budeme lakovat a ošmirglujeme ho hrubším smirkem a potom jemnějším nevadí ani když se to přejede smirkem pod vodu ,ale není nutné.Protože jsem měl např.na nádrži sem tam nějaké ty tukance a chtel jssem to myt co nejlepší tak jsem si rozdelal tmel a zadelal jsem to s nim a pak po zaschnutí jsem to znovu zabrousil do hladka a do roviny.No a poté stačí vzít barvu bud ve spreji nebo klasickou a nalít jí do stříkací pistole,postavit si např.nádrž na nejaké neprašné místo a povesit např na nejaké draty do vzduchu a začít stříkat.Je to lepší nabarvit v nekolika vrstvách pač to má pak vetší lesk brva ve spreji vy tvoří na nádrži takovy aerosolovy matny povrch tak to pak chce vzít bezbarvou leštenku a pořádne to rozleštit pak to získá krásný lesk.A rámy pač jezdím převážne v terénu tak je natírám štetkou ale když máte kvalitní barvu a dobře si jí rozmícháte taknejsou ani videt tahy štetcem a jeto lepší pač je to silnější vrstva.No a to je tak stručně všechno přeji vám mnoho zdaru.