DoporučujemeZaložit web nebo e-shop

Jawa a čz

Tipy a rady

Tipy a rady...

Startování motocyklu:


  Musíme otevřít benzinový kohoutsměrem dolů, není-li v nádrži dostatek paliva, otevřeme reservu směrem nahoru.
  Zmáčknutím přeplavovacího kolíku přeplňíme plovákovou komoru karburátoru. Přeplavení poznáme podle odporu na rřeplavovacím kolíku, nebo vytékáním paliva z plovákové komory. Při startu teplého motoru karburátor nepřeplavujte.
  Plynovou rukujeť otočíme cca o půlku jejího chodu.
  S vyplou elektrikou, cca 3x prošlápneme startovací páku (na pravé straně motoru).
Zapneme elektriku a sešlápnutím startovací páky motor naskočí (snad...:)...).

 

Rozjíždění:

  Zmáčkneme páčku spojky(na levé straně řidítek), zvyšte nepatrně otáčky motoru a zařaďíme první rychlostní stupeň radící pakou na levé straně motoru, směrem na horu.
  Páčku spojky pomalu pouštíme a jakmile ucítíme záběr spojky a počátek pohybu, zrychlíme pohyb motocyklu zvýšením otáček motoru. Rozjezd pak dokončíme pozvolným plyným uvolněním páky spojky a zvyšováním otáček motoru.
  jakmile má motor vyskoké otáčky(no prostě už to začíná hodně řvát), ubereme plyn, zmáčkněte spojku, dejte druhý rychlostní stupeň (směrem dolů), přidejte plyn a zárověň pusťtě spojku.
  stejným způsobem dáme i třetí rychlostní stupeň.



Zastavení:

  uzavřeme plynovou rukojeť.
  přibrzděním snížíme rychlost.
  zmáčkněte páčku spojky a postupně zařadníme neutrál mezi 1. a 2. rychlostním stupněm a dobrzdíme motocykl.
  nebudeme-li pokračovat v jízdě, vypneme motor posunutím páčky do leva.
  Uzavřeme benzínový kohout do vodorovné polohy.